- Boekhoudtips
- 29 augustus 2011
- Leestijd: 1 minuut
Excel-facturen maken… zo ging dat vroeger
Nog niet zo lang geleden was de belangrijkste facturatie software voor veel ondernemers Word en Excel. Facturen maken was een kwestie van oude facturen kopiëren of een standaardsjabloon invullen met de gegevens die je voor een specifieke factuur nodig had. Het rekenprogramma van Microsoft deed de rest en alles wat jij hoefde te doen was de factuur printen. Het leek destijds best modern, maar inmiddels zijn we een aantal reuzenstappen verder.
Prima alternatief voor een beperkte boekhouding #
Natuurlijk kun je best in Excel facturen maken als je dat wilt. Dankzij de formules die je in kunt stellen en de diverse sjablonen die via internet gratis te downloaden zijn, helpt Excel je prima als je slechts een beperkte boekhouding hebt. Maar goed, wie heeft er tegenwoordig nog een beperkte boekhouding? Als ondernemer richt je jezelf op de toekomst, op groei. En zodra het een beetje gaat lopen met de zaken dan zul je behoefte hebben aan meer dan alleen Excel. Facturen maken op een toekomstgerichte manier doe je eenvoudig met Moneybird.
Excel-facturen maken vs Moneybird #
Er zijn meerdere redenen waarom talloze ondernemers geen Excel-facturen meer maken, maar in plaats daarvan alles via Moneybird doen. De belangrijkste reden is dat zij het zichzelf en hun klanten graag zo gemakkelijk mogelijk maken. De digitale factuur is dé manier om tijd en geld te besparen. Zo kun je in een elektronische factuur bijvoorbeeld een link naar iDeal of PayPal toevoegen. Daardoor kan de klant direct betalen en hoef je minder vaak een herinnering te sturen. Bovendien zorgt Moneybird altijd voor overzicht in je administratie.
Wil je ook overstappen van Excel-facturen maken naar digitaal factureren? #
Bekijk de tour van Moneybird of meld je direct aan voor een gratis account.