Website resultaten

Kennisbank resultaten

Abonnementen uit bèta!

Eerder kondigden we al aan een abonnementen functie als bèta te hebben toegevoegd in Moneybird. Na uitvoerig testen en het verwerken van feedback, is de functie nu uit bèta en voor iedereen te gebruiken.

In onze blog over de abonnementen feature is al te lezen waarom we deze feature hebben ontwikkeld en wat het precies inhoudt. Afgelopen periode hebben we de feature verder doorontwikkeld en hebben we extra mogelijkheden toegevoegd.

Toevoegen van een einddatum #

We zorgen er nu voor dat er bij het aanmaken van een abonnement ook gelijk een einddatum meegegeven kan worden. Wanneer je bijvoorbeeld een abonnement voor een jaar verkoopt, moest je eerder een abonnement opzeggen en zelf de einddatum invoeren. Dit was onhandig. Daarom kun je nu bij het aanmaken van een abonnement al aangeven hoe vaak je de factuur wilt verzenden.

Abonnement online bekijken #

Daarnaast hebben we een nieuwe knop in de e-mail toegevoegd wanneer de factuur afkomstig is van een abonnement: Bekijk abonnement. Het bestaande overzicht met facturen is hiervoor uitgebreid met abonnementen.

Let op: Is de online weergave van een factuur uitgeschakeld in de administratie, dan is het abonnement ook niet online te bekijken.

Je kan ervoor kiezen om je facturen samen te voegen voordat je ze verstuurt. Heb je meerdere abonnementen of zijn er facturen samengevoegd, dan kunnen we vanuit de e-mail bij de factuur niet direct linken naar het specifieke abonnement. We weten dan immers niet exact welk abonnement erbij hoort. Klikt de ontvanger op de knop Bekijk abonnement, dan komt hij bij het overzicht van al zijn abonnementen.

Extra abonnementskosten toevoegen #

Bij een lopend abonnement kunnen soms nog aanvullende producten worden gekocht. Dit zijn eenmalige kosten bovenop de gebruikelijke kosten van het abonnement. Denk bijvoorbeeld aan het bijkopen van data op je telefoonbundel. Via de Moneybird API kunnen deze extra kosten op basis van een product worden toegevoegd aan een abonnement. De extra kosten worden vervolgens aan het einde van de periode slim gegroepeerd, en toegevoegd aan de abonnementsfactuur.

Vragen? #

Heb je vragen over de abonnementen in Moneybird? Stuur dan een mail naar support@moneybird.com.

Verder lezen?

Misschien vind je dit ook interessant.