- Boekhoudtips
- 27 maart 2024
- Leestijd: 3 minuten
De voordelen van boekhouden en bankieren in één pakket
Hoe een geïntegreerde betaalrekening ondernemers tijd en geld bespaart.
Uit pure frustratie ontstond Moneybird vijftien jaar geleden. Boekhouden, dat moet toch slimmer kunnen? En dat geloven we nog steeds. De wereld is continu in ontwikkeling. Waarom niet meebewegen om te zorgen dat ondernemers hun financiële zaken nog meer kunnen automatiseren? Zo hebben ze minder boekhoudtijd en kunnen ze meer tijd aan hun onderneming spenderen.
1. Binnen een dag een zakelijke rekening #
Een zakelijke rekening openen hoeft niet lang te duren. Binnen een paar klikken hebben ondernemers een rekening én een betaalpas. Daarvoor hoef je niet naar een fysieke bank. Dit gaat gewoon online. Ondernemers hebben overigens ook geen readers of scanners meer nodig.
2. Geen onverwachte en extra kosten #
De Moneybird Betaalrekening zit inbegrepen bij het boekhoudpakket. Dat betekent dat er geen onverwachte, steeds oplopende kosten zijn.
3. Ook rente op je lopende rekeningen #
Naast rente op je spaarrekening ontvangen ondernemers ook rente op de lopende rekening. Geen onderscheid tussen waar het geld staat. Ondernemers hoeven dus niet meer te schuiven met hun geld om rente te ontvangen.
4. Een betaalpas die werkt als een bankpas en creditcard #
De Moneybird Betaalpas is een pinpas en creditcard in één. Ondernemers kunnen er overal in Nederland mee pinnen. En met de code op de pas kan ook online worden afgerekend in webwinkels. Het saldo van de betaalrekening is gekoppeld aan de kaart, dus rood staan kan niet en in de schulden komen kan ook niet.
5. Betaalpas op je smartwatch en telefoon #
De Moneybird Betaalpas werkt ook op een smartphone of smartwatch. Zo heb je de betaalpas altijd bij je.
6. Transacties worden realtime in je administratie getoond #
Alle transacties zijn realtime zichtbaar in je administratie. Niet meer op de volgende dag of zelfs over een aantal dagen, maar onmiddellijk. Dit betekent ook dat automatische herinneringen nooit meer per ongeluk worden gestuurd omdat de transactie vertraagd binnen kwam. En transacties worden, waar mogelijk, automatisch gekoppeld aan de bijbehorende documenten.
7. Direct betalen vanuit het boekhoudpakket #
Snel en soepel betalen vanuit het boekhoudpakket. Bij een zakelijke overboeking hoef je niet eerst vanuit de factuur en je boekhoudpakket naar de site van de bank te navigeren. Je betaalt vanuit je boekhoudpakket. Dit scheelt weer een aantal minuten.
8. Btw kan automatisch opzij worden gezet #
Ondernemers kunnen automatisch btw opzij zetten. Op inkomende en uitgaande transacties wordt het correcte btw-percentage van en naar een speciale btw-rekening gezet. Wanneer de btw-aangifte moet worden gedaan, gaat het geld van deze rekening af. Zo weten ondernemers zeker dat ze genoeg geld hebben voor de btw-aangifte.
9. Aanmaken van spaarpotjes voor verschillende doeleinden #
Naast het automatisch opzij zetten van geld voor de btw-aangifte, kan je ook geld in spaarpotjes leggen. Je hangt zelf een bepaald doel aan een spaarpotje, bijvoorbeeld voor investeringen of je winst. Hiermee wordt het sturen op winst, zoals het toepassen van de Profit First methode, een stuk eenvoudiger. Je kan 25 spaarpotjes aanmaken, de eerste 5 zijn gratis, daarna kosten ze € 1,25 per stuk per maand.
Een zakelijke rekening en boekhoudpakket in één biedt ondernemers veel voordelen. Het gebruik van een Moneybird Betaalrekening zorgt ervoor dat ondernemers minder tijd kwijt zijn aan administratie en meer tijd overhouden aan waar ze goed in zijn: ondernemen.