We houden je graag op de hoogte van onze visie en wijzigingen in ondernemersland. Benieuwd hoe we Moneybird continu ontwikkelen? Vanaf nu vind je product updates in onze changelog.
Bedrijfsvoering
De Moneybird betaalrekening & iDEAL
Sinds de lancering van de Moneybird betaalrekening in 2022 krijgen we regelmatig vragen over de ondersteuning voor iDEAL. Met onze betaalrekeningen kun je namelijk niet betalen via iDEAL bij een webwinkel. iDEAL is zo ingeburgerd in Nederland dat deze vraag heel logisch is. Waarom bieden we dan toch nog geen iDEAL aan? In deze blog leg ik uit hoe we tot deze keuze gekomen zijn en waarom je het als klant waarschijnlijk niet gaat missen.
Product update
Betaalrekening nu beschikbaar voor elk Moneybird abonnement
Sinds 2022 bieden we ondernemers een Moneybird betaalrekening aan. Daarmee heb je een volledig geïntegreerde zakelijke rekening die naadloos aansluit op je administratie. Bovendien kan je met een betaalpas betalingen doen die meteen in je administratie zichtbaar zijn. Vanaf nu zijn de Moneybird Betaalrekeningen beschikbaar binnen elk betaald abonnement.
Product update
Doe je ICP-aangifte vanuit Moneybird!
Al enige tijd is het mogelijk om vanuit Moneybird elektronisch je btw-aangifte in te dienen bij de Belastingdienst. Maar wanneer je ook ICP-aangifte moest doen, was dit een handmatig proces. Maar vanaf nu is het ook mogelijk om je ICP-aangifte via Moneybird in te dienen! Geen gegevens meer overtypen, eenvoudig aangifte doen met een druk op de knop!
Product update
Ruim je administratie op door oude transacties te negeren
We zien steeds meer ondernemers overstappen naar Moneybird voor hun volledige boekhouding. Vaak gebruiken ze onze software al jaren voor het versturen van facturen. De betalingen voor verkoopfacturen zijn dan netjes verwerkt. Maar alle afschrijvingen voor inkoopfacturen en bonnetjes zijn nog onverwerkt. Vanaf nu is het mogelijk om je administratie op te ruimen en deze transacties te negeren.
Product update
Jaaroverzicht voor je Moneybird Betaalrekening
Zo, het jaar zit erop! Jij wilt nu natuurlijk weten hoe je zakelijke rekening er dit jaar voorstaat. Met welk saldo begon je? En waar ben je geëindigd? Voor makkelijk inzicht hebben we de optie jaaroverzichten voor Moneybird Betaalrekening en Betaalmethoden toegevoegd.
Product update
Gebruikers uitnodigen in 'Mijn kantoor'
Als ondernemer kun je soms wel wat hulp gebruiken van een boekhouder. Daarom kan je in Moneybird een boekhouder uitnodigen in je online administratie. Een boekhouder kan ook een ondernemer uitnodigen om Moneybird te gebruiken en samen de administratie in te richten. Een boekhouder of adviseur werkt in Moneybird eenvoudig samen met collega’s in een boekhoudkantoor. Het proces om als boekhouder een gebruiker uit te nodigen in 'Mijn kantoor' in Moneybird is verbeterd. Lees hoe makkelijk dat nu werkt.
Bedrijfsvoering
Op naar nóg zo’n fantastisch jaar, op naar 2024!
Terwijl ik dit aan het schrijven ben denk ik: jeetje, wat is de tijd gevlogen. Ik ben op 1 april bij Moneybird gestart, maar wat zijn er toch al veel leuke en toffe dingen gebeurd het afgelopen jaar. Het voelt stiekem alsof ik hier al veel langer zit. Klinkt positief, wat mij betreft!
Product update
Steeds automatischer, steeds vollediger
We willen dat jij zo min mogelijk tijd kwijt bent aan je boekhouding zodat je kunt focussen op je passie. Zoals je van ons gewend bent, blijven we altijd verder bouwen aan Moneybird. Hoe meer we voor jou kunnen automatiseren, hoe beter. In 2023 hebben we niet stilgezeten en er komt steeds weer een stukje Moneybird bij. In dit blog lees je een aantal handige en soms noodzakelijke ontwikkelingen op een rij.
Product update
Makkelijk inloggen met passkeys
Om je administratie nog beter te beveiligen hebben we recent passkeys toegevoegd aan Moneybird. Deze relatief nieuwe inlogmethode is persoonlijk en een stuk veiliger dan andere inlogmethodes. Daarnaast wordt het inloggen nu een stuk eenvoudiger. Je hoeft namelijk geen wachtwoorden of tijdelijke inlogcodes meer te gebruiken.
Product update
Verbeteringen voor onze gebruikers en onze supportafdeling
In een ideale wereld wil je natuurlijk dat onze gebruikers tegen zo min mogelijk problemen aanlopen. Als onze supportafdeling zo min mogelijk vragen krijgt, is dat mooi meegenomen. Er wordt super veel ontwikkeld in Moneybird, maar niet alles wat gebruikers willen, kunnen we ook bouwen. In een projectperiode van zes weken hebben we met een team developers en supporters de focus op support gelegd. In een korte tijd zijn veel kleine onhandigheden of bugs ontdekt en opgelost. Sommige heb je misschien al gezien, andere zien wij alleen op de achtergrond. Ik som een paar handige verbeteringen op.